Spravodajstvo 26.09.2024 Patrik Hudec, analytik J&T BANKY

Graf týždňa: Najväčšiu kúpnu silu má generácia X

Graf zobrazuje globálnu kúpnu silu každej z generácií – Alfa, Z, Y (mileniáli), X, Baby boomeri a Silent Generation (Tichá generácia) – v roku 2024 spolu s podielom každej generácie na celkovej globálnej populácii. Najväčší podiel na celkových globálnych výdavkoch vo výške 57,6 bilióna dolárov má generácia X, a to až 23,5 percenta. Tesne za ňou je generácia Y alebo tzv. mileniáli s podielom 22,5 percenta. Rýchlo ich však dobieha generácia Z, ktorá má „nakročené“ k najrýchlejšiemu rastu kúpnej sily  v nasledujúcich 10 rokoch. Do roku 2034 by jej kúpna sila mala stúpnuť až o deväť biliónov dolárov, čo je viac, ako má ktorákoľvek iná generácia. Generácia Z je zároveň najväčšou generáciou, keď predstavuje až takmer štvrtinu svetovej populácie. Tak to už aj zostane, keďže od budúceho roka sa bude rodiť generácia Beta. Spoločnosti by tak so svojimi marketingovými stratégiami mali cieliť práve na generáciu Z, ktorá je nielen najpočetnejšia, ale čoskoro bude i najbohatšia.        

Graf 1 Kúpna sila podľa jednotlivých generácií v populácii

Zdroj: Voronoi podľa NielsenIQ a World Data Lab  


Zdieľať na sociálnych sieťach:

Nasledujúce články